Z ASem do Jerozolimy

Jerozolima była kolejnym punktem na mapie naszych podróży. Miejsce pełne niezwykłych, zaskakujących i zapadających w pamięć przeżyć odwiedziliśmy wspólnie z seniorami ze Stowarzyszenia Na Rzecz Wspierania Aktywności Seniorów AS.

Nasze krajowe i zagraniczne wspólne wyjazdy są nieodłączną częścią działalności stowarzyszenia AS. Przygotowując kolejne wycieczki myślimy o tym, by były to miejsca ciekawe, pozwalające na odpoczynek, relaks, poznawanie czegoś nowego, ale również dające okazję do przeżyć duchowych. Stąd tak często z seniorami z ASa wyjeżdżamy do miejsc kultu religijnego. A listy na nasze pielgrzymkowe wyjazdy zapełniają się błyskawicznie. Stąd pomysł, by nasza kolejna wyprawa była właśnie do Ziemi Świętej. – Każdy nasz wyjazd to okazja do poznawania nowych miejsc, przeżywania niesamowitej przygody. Bo dla wielu naszych seniorów wspólne wyjazdy są pierwszymi i jedynymi tak odległymi wyjazdami. Możliwość zwiedzania Betlejem, bycia na Górze Oliwnej, wędrowania po Jerozolimie, bycia nad Jeziorem Galilejskim czyli w miejscach tak ważnych dla nas katolików jest z pewnością niezapomnianym przeżyciem – mówił Rafał Chmielewski, prezes Stowarzyszenia Naz Rzecz Wspierania Aktywności Seniorów AS.

Tym razem na tygodniową wyprawę wybraliśmy się z grupą 43 naszych seniorów. – Cudownie, cudownie, cudownie. I to pod każdym względem: organizacyjnym, integracyjnym, duchowym. Bo kto by się nie wzruszył, nie zamyślił stojąc na Golgocie, będąc w Betlejem, czy stojąc na zboczu Góry Oliwnej. Dla mnie był to czas absolutnie niezwykły. Pierwszy przelot samolotem, pierwsza tak odległa wyprawa i do tak cudownego miejsca. Nie da się tego opowiedzieć słowami, to trzeba po prostu przeżyć. każdy kto tylko może powinien podróżować z ASem. Mimo zmiany klimatu, wielkich emocji nie czuło się zmęczenia. Z wypiekami na twarzy czekałam na kolejne punkty naszej wycieczki – mówiła pani Jadwiga, która jest członkiem Stowarzyszenia AS.

A w siedmiodniowym programie było wiele atrakcji i miejsc godnych uwagi, chwili zatrzymania. Wizytę w Ziemi Świętej zaczęliśmy od Betlejem, pobytu na Górze Oliwnej i wzniesionej tu Bazylice nazywanej Eleona. Zatrzymaliśmy się w Kościele Pater Noster, w którym Chrystus nauczał apostołów Modlitwy Pańskiej. Byliśmy w Bazylice Narodzenia Pana Jezusa, oraz miejscu cudów – Grocie Mlecznej. Oczywiście odkrywaliśmy historię i piękno Jerozolimy, Betlejem, Cezarei, Nazaretu. Niezwykłych przeżyć dostarczył naszym seniorom rejs po Jeziorze Galilejskim. A pobyt w historycznych miejscach i spacery starożytnymi uliczkami pełnymi turystów z całego świata odkryły przed naszymi seniorami niezwykłe widoki i zapewnił moc niezwykłych przeżyć. – Jestem bardzo zadowolona, ogrom zwiedzania, wzruszenia. Byłam w miejscach znanych tylko z opowieści. Cudowne klimaty, cudowne połączenie czegoś dla ciała i dla ducha. Ten wyjazd to moja przygoda życia. I cieszę się, że mogłam ją przeżywać z moimi znajomymi ze stowarzyszenia. Czekałam na ten Izrael – mówiła pani Elżbieta ze Stowarzyszenia AS.